2010-05-18

Premo vs rnb


Ni som läst mitt Erick Sermon-inlägg har förstått den svaghet för blandningen hård boombap och rnb-sång, som jag led av under nittiotalets slut.

Craig David var en fluga som jag gillade då det begav sig. 2 Step var faktiskt fräscht en gång i tiden, hur svårt det än kan vara att tro i dag. Samtidigt är det få, om någon, av Craigs låtar som i dag står sig lika bra som Dj Premiers remix av annars så lökiga ´7 Days´. Oh my god, det här pumpades under år 2000 ska ni tro.

6 kommentarer:

  1. Det fanns ju även en mixtapeversion på den här där Nate Dogg sjöng en omarbetad version på Oh No-hooken i introt. Den är egentligen fetare än den versionen som hamnade på tolvan tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Den hörde aldrig jag. Har mitt ex på vinyl. Länka gärna om du har den! / Kelas

    SvaraRadera
  3. Jag vet att jag haft versionen med Nate Dogg och Oh No-hooken men allt jag kan hitta nu är versionen som postats här samt en som är samma fast med två Mos Def-verser tillagt.

    SvaraRadera
  4. Jag tror jag har den på min externa hd någonstans. Är på jobbet nu men kan ladda upp när jag kommer hem. Tror den är från någon Hot97-samling eller mixtape.

    SvaraRadera
  5. Sådärja: http://usershare.net/q3ivbjf8292m

    SvaraRadera
  6. Tack! Nu när jag hör låten igen så måste jag säga att jag tycker det låter som någon som försöker låta som Nate Dogg, att det nog inte är han själv som sjunger Oh No i den här remixen. Men det är bara en gissning. Och den är grym i vilket fall ju.

    SvaraRadera