2010-05-24

Extra, Extra, Read all about it!



Långt innan Marques Houston blev något så när framgångsrik soloartist och mentor för än mer framgångsrika B2K, var han själv medlem i nittiotalets motsvarighet till just B2K, Immature. Att bandet verkligen var just unga och omogna, kan ses som en förklaring till att Houston under den här tiden gick under det über-pinsamma artistnamnet Batman.



1997 hade trion ännu inte hunnit bli vuxna, men musikaliskt lyckades de med låten 'Extra, Extra' leta sig in på min spellista och jag tycker fortfarande att den förtjänar att lyftas fram. Låten får mig också att tänka på hur överjävlig Keith Sweat faktiskt var som låtskrivare på den här tiden. Hans förmåga att skriva sängkammarballader är något som det inte går att ge nog cred för.

'Extra, Extra' släpptes som singel men nådde inga direkta framgångar. Kanske var publiken inte redo för den ganska vuxna framtoning som man kan höra här. Oavsett vad så är det en riktigt skön låt. 

P g a att liveversionen här nedan inte har någon hundraprocentig ljudkvalitet så bjuder jag även på mp3:an, men jag vill ändå posta videon för att den så tydligt visar just ett band som ser ut som tre småkillar som inte riktigt vet om de ska vara oskyldiga 16-åringar eller vuxna sexsymboler. 




Immature - Extra, Extra (prod. by Keith Sweat) (1997) [mp3]



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar